Grywalizacja

GRYWALIZACJA - co to takiego?

Grywalizacją (inaczej gamifikacją) nazywamy przeniesienie mechanizmów znanych z gier (także komputerowych, choć nie tylko) do rzeczywistego świata, aby zmieniać ludzkie zachowania. Grywalizacji używają już dziś w takich firmach jak Microsoft, Starbucks czy Honda. „Harvard Business Review” pisze o grywalizacji jako o jednym z wiodących trendów marketingowych na drugą dekadę XXI wieku.


Jeżeli chcecie, aby ludzie robili coś z przyjemnością, aby angażowali się w czynności nawet nudnawe albo uciążliwe - zaproponujcie im grę. Prostą albo skomplikowaną - to już zależy od Waszego pomysłu. Gracze będą się cieszyć i angażować, a wy łatwiej osiągniecie swoje cele. Bawmy się i zmieniajmy świat na lepsze.


Grywalizacja na różowo: https://www.youtube.com/watch?v=d6N6wk5leR8

Czy można zgrywalizować wchodzenie po schodach? https://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw&feature=youtu.be

Subtelna zagadka literacka: http://planeta-zk.pl/misja/nerilka-polska-poezja/


Podręcznik i filmik o grywalizacji

Gamifikacja online i offline